De teddybeer voor mevrouw Cadez

gallery/de teddybeer voor mevrouw cadez

'…, met Inge, goedemiddag, kan ik u helpen?' 

 

‘Ik hoop van wel, mevrouw. U spreekt met mevrouw Cadez. Ik heb gezien in mijn magazine van deze week dat er een prachtige teddybeer in de aanbieding staat, enkel voor abonnees. Ik moet die blijkbaar online bestellen maar ik heb geen computer. Ik ben 80 jaar, moet u weten, en computers, wel, dat is niks voor mij. Vroeger ging dat allemaal veel gemakkelijker. Toen kon ik bellen of een kaartje invullen, opsturen en een week of twee later, kreeg ik mijn bestelling al thuis geleverd.’ 

 

‘Ja, mevrouw, de tijden veranderen, hé. Er wordt van u verwacht mee te zijn met al die technologie, maar dat is niet evident. Ik begrijp hoe u zich voelt. Ik zal u helpen om de bestelling te plaatsen via internet.’

 

‘Oh, zou u dat willen doen? Dat is zo vriendelijk van u. Wat een geluk dat er nog vriendelijke mensen bestaan.’ 

 

‘Ja mevrouw, ik ben er om u te helpen. Mensen helpen zit in mijn bloed. Vertel eens, mevrouw Cadez, wat is uw abonneenummer?’

 

En daar gingen we weer. Nadat ik de gegevens van mevrouw nagekeken had, surfte ik naar de site op internet waar die teddyberen in aanbieding stonden. We vulden het bestelformulier samen in, maar we konden niet verder want er moest betaald worden met PC-banking.

 

‘Ai mevrouw,’ zei ik teleurgesteld, ‘ik vrees dat we het toch niet in orde kunnen brengen want de betaling moet gebeuren via internet. Wat jammer. Kan u het niet vragen aan uw zoon of dochter?’ 

 

‘Wel, een dochter heb ik niet en mijn zoon die reist al een paar weken de wereld rond. Tja, hij heeft zes maanden verlof genomen om Afrika, Amerika en Azië te verkennen. Ik was er zo tegen, weet u, maar eens hij iets in zijn hoofd heeft, dan kan ik hem niet ompraten.’ 

 

‘Wel dan, mevrouw Cadez, iemand anders van de familie?’ 

 

‘Ah ja, mijn kleinzoon! Die komt morgen met lege kookpotten. Ik had eten klaargemaakt voor hem, balletjes op grootmoederswijze noemt men dat tegenwoordig. Iedereen is er zot van, niet alleen onze Tim. Ik zal het aan Timmeke vragen. Dat is niet moeilijk, hé?’ 

 

‘Neen hoor mevrouw, dat is op één twee drie gedaan. En hij zal dat met veel plezier doen, vooral na die lekkere balletjes.’ 

 

‘Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Sorry voor het storen, mevrouw.’ 

 

'Geen probleem hoor, mevrouw Cadez. We zijn er voor u. Steeds bereid om u te helpen. Dus belt u maar gerust terug moest u nog vragen hebben.’ 

 

‘Dat zal ik zeker doen!’ 

 

‘Nogmaals bedankt voor uw telefoontje en veel plezier met de teddybeer!’ 

 

‘En u bedankt voor uw vriendelijkheid en goede zorgen. Daaag …’